Oldalak


 FOHÁSZ A SZENTLÉLEK HÉT AJÉNDÉKÁÉRT
 
Szentlélek Úristen, aki a bérmálás szentségében hét ajándékoddal reám szállottál, áraszd el, könyörgök, ma újra szívemben bőséges kegyelmedet, töltsd el égi adományaiddal, gyullaszd fel benne isteni szereteted tüzét, aki egykor égő nyelvek alakjában szálltál az apostolokra és a hívekre!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, a bölcsesség Lelke, taníts, buzdíts engem arra, hogy minden előtt, mindenben és mindenkor előbb az Isten országát és az Ő igazságát keressem, s azután rendületlen bizalommal várjam Istentől, hogy a többit is, amire szükségem van, megadja nekem!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, az értelem Lelke, taníts, buzdíts engem arra, hogy jól megértsem, milyen kevésbe kell bennem mindaz, ami emberi, földi és mulandó, s mily nagyra kell becsülni mindazt, ami isteni, mennyei és örökkévaló!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, a tanács Lelke, taníts, buzdíts fel engem, hogy minden dolgomat úgy végezzem, hogy a bűn veszedelmeit elkerüljem, s Isten és az emberek előtt kedvességben növekedjem!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, az erősség Lelke, taníts és buzdíts engem, hogy egész világéletemben, végső leheletemig állhatatosan megmaradjak a jóban, és az igazság útján elém gördülő akadályokat elszánt bátorsággal legyőzzem!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, a tudomány Lelke, taníts és buzdíts engem arra, hogy az igazi tudományt keressem, a szentek nyomdokait kövessem, és a lelki tökéletességre vezető ismeretekre szert tegyek, s egész életemben gyakoroljam is őket!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, a jámborság Lelke, taníts és buzdíts engem, hogy szerető gyermeki szívvel folyamodjam Istenhez és az Ő szentjeihez, kivált Jézus szentséges Szívéhez és Boldogságos Szűzanyámhoz, Máriához, és hogy szívem-lelkem oda vonzódjék, ahol igazi boldogság vár reám!
 
Jöjj el, Szentlélek Úristen, az Úr félelmének Lelke, taníts és buzdíts arra, hogy életem fogytáig, ahol állok, ahol kelek, bármit teszek, bárhol vagyok, mindenütt, mindenben Isten szent akaratán legyen szemem és szívem; megemlékezve Ő Szent Fölsége jelenlétéről mindazt, ami nekem tetszik, óvakodva kerüljem, ami pedig kedvére van, szíves örömmel végrehajtsam! Amen.

Forrás ~ Internet